Welpen

Een welp speelt samen met anderen in de jungle, Een welp is eerlijk, vriendelijk en zorgt goed voor de natuur, en welp respecteert zichzelf en anderen.

Bij scouting Stadskanaal hebben we twee welpengroepen de Schotse welpen(jongens) en de Pagista Welpen(Meisjes), de welpen zijn er voor kinderen in de leeftijd tussen de 7 en 11 jaar. De welpen spelen in het thema van Jungleboek en beleven allerlei spannende avonturen in de jungle. De welpen identificeren zich met Mowgli of Shanti en spelen in de jungle met hun vrienden Baloe, Bagheera, Rikki Tikki Tavi, Marala en vele anderen. In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden. Chil vertelt de welpen bijvoorbeeld alles over vogels en Raksha weet weer veel over de verschillende dierensporen in de jungle. Met Marala zingen de welpen een leuk liedje en met de schildpad Oe leren ze alles over de onderwaterwereld.

Schotse Welpen

De schotse welpen is een jongensgroep van 7 tot en met 11 jaar. De opkomsten zijn zaterdagochtend van 9:30 – 11:30. Momenteel bestaan wij uit een groep van 20 jongens met 4 man leiding.

Een opkomst van de welpen begint met het vlag hijsen. Hierbij verstoppen de welpen zich eerst in de bosrand en komen ze naar de vlag gerend als er “jalahi” wordt geroepen. Daarna wordt de vlag gehesen en wordt de totem opgehaald en de welpenwet opgezegd. Daarna beginnen we met de opkomst. De welpen spelen in het junglethema, gebaseerd op het verhaal van Jungleboek. Samen met Shere Khan en Baloe beleven ze allerlei avonturen in de jungle. De leidingnamen zijn gebaseerd op het Jungleboek verhaal, waardoor de kinderen zich kunnen inleven in het verhaal.
De opkomsten vinden bijna altijd buiten plaats. Vaak gaan we naar het bos hutten bouwen, maken we vuur, gaan we knopen of doen we actieve spelletjes. Als de opkomst is afgelopen halen we de vlag weer naar beneden.

Pagista Welpen

meiden 7-11 jaar.

De pagista welpen zijn de meisjes welpen voor meisjes tussen de 7 en de 11 jaar van scouting Stadskanaal. Elke zaterdag doen we bij de blokhut in het pagedal leuke dingen met elkaar. Ook gaan we regelmatig op kamp met elkaar. Dit alles samen met het thema van het jungle book. We spelen in het bos maar ook doen we spelletjes in de blokhut. zo noemen we ons clubhuis. lijkt het je leuk om een keer te komen kijken? kom dan vooral! je kunt 3x vrijblijvend kijken en daarna een keuze maken.

Zaterdagochtend: 9:30-11:30

E-Mail meiden: pagistawelpen@scoutingstadskanaal.nl