Explorers

Als explorer wil ik samen met de anderen de wereld om mij heen ontdekken en deze meer leefbaar maken, met de inzet van mijn mogelijkheden en met eerbied voor alles wat leeft wil ik de kansen die ik krijg benutten, ik probeer zo goed mogelijk om te gaan met de middelen die mij ter beschikking staan en respecteer mezelf en anderen.

De explorers bestaan bij scouting Stadskanaal uit twee groepen, nameljk de Ra335(jongens) en de Sa427(meiden), deze groep bestaat uit jongeren tussen de 15 en 18 jaar. Bij dit speltak staat de verdere ontwikkeling van de zelfstandigheid centraal. De explorer groepen werken met een bestuur van eigen leden die de keuzes namens en voor de groep, en daarnaast hebben ze ondersteunen van begeleiders.

Het bedenken van een uitdagend programma is voor explorers vaste prik. Explorers bedenken hun eigen programma en kunnen er ook voor kiezen om projecten te doen. Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst en is dus een stuk omvangrijker als het gaat om organisatie.

Daarnaast zijn er elk jaar een aantal kampen. Iets wat elk jaar een grote rol speelt is het NPK. Ook hier is het de bedoeling dat de Explorers zo veel mogelijk zelf voorbereiden. Er worden opkomsten gewijd aan het ontwerpen en bouwen van keukens en wasplaatsen en het uitwerken van het thema. Voor die tijd worden de opkomsten gevuld met het brainstormen en uitwerken van leuke ideeën voor het NPK. Ook zomerkamp is een belangrijk item. Vroeg in het jaar wordt er al overlegd waar het zomerkamp dat jaar gehouden moet worden. Dit kan gewoon in Nederland zijn, maar ook Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Denemarken zijn al eens bezocht..

RA335

De rowans van scouting Stadskanaal bestaan uit jongens tussen de 15 en 18 jaar, bij de rowans staat de verbroedering en de gezelligheid centraal. De rowans van Scouting Stadskanaal zijn er altijd op gebrand om op het moment dat er iets moet gebeuren of wanneer er iets te winnen valt de volle 100% te geven, soms nog wel de 110%.

Eens per jaar hebben de Rowans een grote actie waarbij ze in de regio van Stadskanaal appelbeigets bakken en verkopen..

Vrijdagavond 19:30-21:30

E-Mail Ra335 bestuur: Bestuur@ra335.nl